Bredband och telefoni

Bostadsrättsföreningen äger ett eget datanät och kan genom detta leverera bredband till låg månadskostnad. Tjänsterna erbjuds i samarbete med grannföreningen Johanneberg 1936.

Bredband

Varje lägenhet har en egen switchport på 100 megabit. Beställ bredband på styrelseexpeditionen eller via e-post till it@johanneberg1937.se.

Telefoni

Via internetuppkopplingen är det möjligt att använda bredbandstelefoni via ett flertal leverantörer.

Felsökning och felanmälan

Bostadsrättsföreningen ser till att fastighetsnätet och kablarna från källaren upp till din lägenhet fungerar. Ingen som helst support utöver detta ingår i månadsavgiften.

Varför ingår inte lika omfattande support som hos exempelvis Comhem, Bredbandsbolaget eller mobiloperatörerna? Svaret ligger i att månadsavgiften där är minst 2-3 gånger högre för samma hastighet.

Guide för felsökning

Priser

Bredbandet kostar endast 125 kr per månad och avgiften faktureras på månadsavgiftsavin för lägenheten.

Du behöver köpa in en egen router. Lämpliga modeller finns från cirka 500 kr och uppåt beroende på fabrikat och prestanda. Beställ online eller köp på stan hos exempelvis Clas Ohlson, Kjell, Elgiganten eller den återförsäljare du föredrar.

Föreningen levererar anslutningen via ethernet / RJ45, så du behöver ingen fiberbox eller mediakonverterare.

Installation och konfiguration av dator / brandvägg ingår ej. Fast pris för hjälp med installation, förutsatt fungerande dator och router, är 500 kr.